Goede nachtrust - Cecile Beauty & Care Lemmer

Een goede nachtrust….een must voor huid, humeur en meer!

Een vrolijkere en positievere levenshouding

Het zal je ongetwijfeld bekend in de oren klinken. Te weinig slaap zorgt ervoor dat je prikkelbaar en gespannen wordt. Problemen en tegenslagen lijken ineens veel groter en opmerkingen van bekenden waar je normaal gesproken je schouders over op zou halen worden ineens een big deal. Een langdurig tekort aan slaap kan zelfs voor depressiviteit zorgen. Het verbeteren van je nachtrust zorgt ervoor dat je vrijwel direct positiever, vrolijker en zorgelozer in het leven staat. Bedenk eens hoe fijn het is om elke dag met het goede been uit bed te stappen. Om weer het gevoel te hebben dat je alles aankunt. Gemiddeld hebben de meeste mensen tussen de 7 en 8 uur slaap nodig.

Een aantrekkelijker uiterlijk

Voldoende slaap zorgt er ook voor dat je er aantrekkelijker uitziet! Het voorkomt de vale huid, de gezwollen ogen en de donkere kringen die vaak met een gebrek aan slaap gepaard gaan. Daarnaast zorgt een goede nachtrust dat je minder cortisol aanmaakt. Dit zogenoemde stresshormoon zorgt ervoor dat huid collageen wordt afgebroken, waardoor de huid minder elastisch en glad wordt.

Nog meer voordelen…

Naast dat een goede nachtrust ons humeur verbetert en ons er aantrekkelijker uit laat zien heeft voldoende slaap nog meer voordelen…

  • het maakt je scherper en alerter tijdens de dag
  • je stofwisseling functioneert beter
  • je kan beter omgaan met stress
  • je immuunsysteem krijgt een flinke boost
  • je wordt minder snel ziek
  • overdag heb je minder behoefte aan suiker en snackmomenten
  • je houdt controle over je gewicht
  • een goede nachtrust zorgt voor een uitgerust gevoel
  • een uitgerust gevoel werkt libido-verhogend en kan zorgen voor meer zin in seks

Zorg jij voor een goede nachtrust?

Wat eet en drink ik voor het slapengaan? Gebruik ik alcoholische dranken? Kijk ik ’s avonds laat tv, op mijn telefoon of laptop? Zo ja, hoeveel uren besteed ik hieraan? Hoelang zit er tussen het ‘schermkijken’ en het slapengaan? Slaap ik in een schone, opgeruimde kamer? Is de temperatuur prettig en zijn de kleuren in de slaapkamer rustgevend? Hoe druk ben ik nog in mijn hoofd rond bedtijd? Kan ik mijn zorgen of problemen los laten of neem ik ze juist mee mijn slaap in? Doe ik ademhalingsoefeningen voor het slapengaan en zo niet, hoe zou ik het vinden om het positieve effect daarvan te ervaren?

Zomaar een paar vragen waar je over na kunt denken en die je een goed inzicht kunnen geven of je al goed op weg bent of dat je wellicht wat verandering aan kunt brengen voor een betere nachtrust.

Ik wens je een heerlijke nachtrust!

Liefs Cecile

Deel dit bericht...

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Vragen?